.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر خواهی شورای راهبردی حزب الله از 8 کاندید احتمالی

دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب الله با اعلام اینکه" توصیه این شورا به آقای احمدی نژاد این است که در انتخابات ریاست جمهوری دهم کاندیدا نشود" از توقف بررسی روی سید محمد خاتمی از یکسو و نامه نگاری با 8 نامزد احتمالی انتخابات آینده از سوی دیگر خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، حسین کنعانی مقدم دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب الله پیش از ظهر امروز در نشست خبری در خصوص فعالیت های این شورا اظهار داشت: این ائتلاف بر تشکیل دولت ائتلافی تاکید دارد و معتقد است که اصلاح طلبی و اصولگرایی به تنهایی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست چرا که هر دوی این اینها به تنهایی امتحان خود را پس داده اند.

وی با بیان اینکه حزب الله معتقد است باید از واقع گرایی بر مبنای دیدگاه های اصولگرایانه و اصلاح طلبانه برای اداره جامعه بهره گرفت، افزود: در اینکه باید پایه و اساس حکومت آینده مردم باشند هیچ شکی نیست. نخبگان سیاسی و جناح ها نباید خواسته خود را بر مردم تحمیل کنند بلکه باید فضای رقابتی و شفاف را برای انتخاب فرد اصلح آماده سازند.

کنعانی مقدم تصریح کرد: هر تیمی بخواهد وارد انتخابات ریاست جمهوری دهم شود باید برنامه خود را به محک بگذارد و کادر خود را در معرض افکار عمومی قرار دهد که بر همین اساس ائتلاف حزب الله به افراد و اشخاصی که قصد کاندیداتوری در انتخابات آینده را دارند نامه نوشته و خواسته تا علاوه بر ارائه برنامه های خود برای اداره کشور در هر پست وکابینه سه نفر را معرفی کنند.

دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب الله ادامه داد: بر همین اساس اقداماتی در خصوص تشکیل دولت سایه از سوی این شورا انجام شده که بر اساس آن مجموعه برنامه های مربوط به اداره کشور در قالب یک کتاب تهیه شده است.

وی با بیان اینکه به طور قطع احمدی نژاد در بررسی های شورای راهبردی ائتلاف حزب الله به عنوان کاندیدا مطرح نخواهد شد، گفت: عملکرد دولت خاتمی و احمدی نژاد مشخص است و درباره آقای خاتمی هم تا تعیین تکلیف وی بررسی ها را متوقف کرده ایم.

کنعانی مقدم تفکری که بر ریاست جمهوری 8 ساله روسای جمهور کشور تاکید می کند را مغایر با اصل برگزاری انتخابات و باعث کاهش میزان مشارکت مردمی دانست و تاکید کرد که ائتلاف مردمی حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری دهم با قدرت شرکت خواهد کرد و بر این اعتقاد است که تصمیم گیری نهایی باید بر عهده مردم باشد.

دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب الله دلیل عدم بررسی احمدی نژاد در شورای راهبردی ائتلاف حزب الله به عنوان کاندیدا را اتفاقات مربوط به دولت نهم به خصوص در سال پایانی آن عنوان کرد و اظهار داشت: اتفاقاتی که در انتهای دولت نهم به خصوص در مباحث اقتصادی، بانک مرکزی، وزارت کشور، خروج برخی از افراد از کابینه و ورود افراد جدید و مسائلی که به خصوص درباره مسئله فلسطین شکل گرفت از جمله موضوعاتی است که باعث شد شورای راهبردی رئیس جمهور فعلی کشورمان را در بررسی های خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری دهم قرار ندهد.

وی اضافه کرد: توصیه مردمی شورای راهبردی ائتلاف حزب الله به آقای احمدی نژاد هم این است که در انتخابات ریاست جمهوری دهم کاندیدا نشود.

کنعانی مقدم از محمد باقر قالیباف، محسن رضایی، حسن روحانی، محمد هاشمی، عزت الله ضرغامی، مهدی کروبی، و عبدالله جاسبی به عنوان افرادی نام برد که شورای راهبردی ائتلاف حزب الله ضمن پیش بینی احتمال کاندیداتوری آنان از این افراد، از آنان درخواست کرده است که برنامه های خود برای اداره کشور و همچنین افراد مورد نظر کابینه خود را ارائه دهند تا در بررسی های خود به این موضوع بپردازند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که ائتلاف حزب الله را نزدیک به قالیباف دانست، گفت: علیرغم درخواست ارائه برنامه ها هنوز برنامه مدونی از قالیباف دریافت نکرده ایم .

دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب الله درباره دو شرطی که از سوی سید محمد خاتمی برای حضورش در انتخابات عنوان شده است، اظهار داشت: ما نمی خواهیم با آمریکا مذاکره کنیم که پیش شرط تعیین می کنیم مخاطب ما مردم و ملت ایران هستند که باید برنامه ها و نظرات خود را به آنان ارائه کنیم تا در نهایت مردم نسبت به انتخاب و یا عدم انتخاب تصمیم گیرند در هر حال پیش شرط گذاشتن را کار خوبی نمی دانیم.

وی در خصوص تشکیل دولت ائتلافی از سوی حزب الله خاطر نشان کرد: دولت ائتلافی به معنای راه اندازی شرکت سهامی برای سهم دهی به افراد و گروه ها نیست بلکه به معنای استفاده از نخبگان سیاسی تمام گروه ها برای اداره بهتر کشور است.

به گزارش مهر ، کنعانی مقدم درباره احتمال معرفی کاندیدای اختصاصی از سوی ائتلاف حزب الله و کاندیداتوری محمد باقر خرازی در انتخابات ریاست جمهوری دهم گفت: اگر از میان کاندیداهای مطرح در انتخابات آینده کسی برنامه خوبی ارائه نکرد شورای راهبردی نسبت به معرفی کاندیدای اختصاصی از سوی حزب الله تصمیم گیری خواهد کرد.

دبیر شورای راهبردی ائتلاف حزب الله افزود: خرازی چندین سال است که روی برنامه دولت حزب الله کار کرده و برنامه هایی را برای ابعاد گوناگون مدیریتی کشور به خصوص در بعد اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی تهیه کرده است اما در هر حال بر این اصل تاکید دارد که اگر وظیفه و تکلیف شود در انتخابات حضور پیدا می کند.

وی در پایان تصریح کرد: اگر اجازه چاپ برنامه های ائتلاف حزب الله داده شود برای اولین بار برنامه مدونی با توجه به چالش ها، راهبردها و برنامه ها منتشر خواهیم کرد که البته این برنامه ها هدف غایی حزب الله نیست بلکه با توجه به قیود و محدودیت های فعلی تهیه شده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.